A szelíd válasz elfordítja a dühöt, a fájdalmat okozó szó azonban haragra ingerel(Péld 15:1).

 


A neveltetésünk miatt némelyikünk talán alapvetően nem szelíd természetű. Ráadásul a körülöttünk élő emberek is pont arra bíztathatnak, hogy ne legyünk szelídek, mondván, hogy az erőszakra erőszakkal kell válaszolni. De tényleg bölcs így gondolkodni? Ha egy kisebb tűz ütne ki a házadban, olajjal locsolnád le vagy hideg vízzel? Ha olajat öntenél rá, azzal csak rontanál a helyzeten, míg ha vizet, akkor minden bizonnyal sikerülne eloltanod a tüzet (Péld 15:18). Látjuk már, hogy ha legközelebb felbosszantanak minket, akár a gyülekezetben, akár máshol, miért akkor vagyunk igazán bölcsek, ha szelídek maradunk? (2Tim 2:24). Manapság sokan messze nem gyengédek, békések és nyugodtak. Ellenkezőleg, rengeteg a kemény és arrogáns ember. Jakab tisztában volt ezzel, és ezért figyelmeztette a gyülekezetet, hogy a tagjai megóvhassák magukat ennek a szellemnek a romboló hatásától (Jak 3:14–18).

 

 

olvassuk el a szentítási idézeteket is:

 

Példabeszédek 15:18 

A feldühödött férfi viszályt szít, aki viszont lassú a haragra, lecsendesíti a perpatvart.

 

 

2 Timótheus   2:4 

Senki, aki katonáskodik, nem elegyedik bele az élet üzleti ügyeibe; hogy elnyerje annak helyeslését, aki őt katonának fogadta.

 

 

Jakab 3:14-18

14 De ha keserű féltékenység és perlekedésre való hajlam van szívetekben, ne kérkedjetek, és ne hazudjatok az igazság ellen. 15 Ez nem a felülről jövő bölcsesség, hanem földi, állatias, démoni. 16 Mert ahol féltékenység és perlekedésre való hajlam van, ott zűrzavar és mindenféle hitványság van.
17 A felülről való bölcsesség viszont mindenekelőtt tiszta, azután békés, ésszerű, engedelmességre kész, telve irgalmassággal és jó gyümölcsökkel, nem tesz különbséget részrehajlóan, nem képmutató. 18 Ezenfelül az igazságosság gyümölcsének magját békés körülmények között vetik el azoknak, akik békét szereznek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemibarka.blog.hu/api/trackback/id/tr211458981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.01. 14:01:21

"ne hazudjatok az igazság ellen"

Mondja Jakab. Nehéz ezt felismerni, a haragvó ember számára saját igazsága mindennél nagyobb tekintély.
Sokszor azt érezzük igazunk van, pedig Isten igazsága más.
Köszönöm a gondolatokat. Én is magyaráztam ezt a szakaszt a blogomon. Látogass el, ha gondolod. Egymás hite által épülünk!

reformatica.blog.hu/2009/10/29/r_napiige_1

assur (törölt) 2009.11.02. 19:25:18

@Czeglédi Péter Pál:
Köszönöm a hozzászólásodat. Egy kezdő oldalnak mindig nehéz lehet olyan témával indítani, ami sok ember számára megfelelő és aktuális.
még nagyon nincs ebben tapasztalatom. Viszont az oldalad nagyon tetszik. Tanultam is a hitedből : ))
leginkább megerősíti az enyémet, és ez hasznomra válik. fel is veszem az oldalad a kedvenceim közé.
Köszönöm.

Evoé (törölt) 2009.11.22. 16:49:04

Magamra ismertem ,nevemen szólítottál ,pont ilyen vagyok mert mindig nagyon fáj. De mikor nagy nehezen egyre nehezebben, olvasom az igét ,kicsit csöndesedem .Köszönöm ezt is.

assur (törölt) 2009.11.23. 14:53:13

@tanillati: Nagyon örülök, hogy itt is láthatom a hozzászólásodat. Nemrég még én is nagyon megszenvedtem a hasonló hibáimmal. Sajnos 2007 májusa körül olyan egy évre még a Bibliát is félretettem, annyira dühös voltam a világra.
De újra kaptam erőt az olvasásához és a tanulmányozáshoz. Ezt csak a Mennyei Atyánk szeretete által kaphattam vissza. Azóta is rendszeresen fejlesztem magamat, hogy közelebb kerülhessek az Úrhoz a tanítása és cselekedetei által. Csendesedik a lelkem fokozatosan, mint neked is
: ))
Köszönöm.
süti beállítások módosítása